‘Live’ doorlooptijden en (bijna) geen papierwerk meer

Boes Transport neemt nieuw ERP-systeem in gebruik.

Op 1 januari zal het zover zijn. Boes Transport neemt dan het aangekondigde ERP-systeem in gebruik, ontwikkeld op maat van de onderneming.

“Aanvragen, offertes, planning,… alles verloopt digitaal. We hebben hier op kantoor ook een super groot scherm om alle bewegingen te volgen. Die digitalisering zal logistieke berekeningen en het organiseren van groupages sterk vergemakkelijken,” aldus Karen Princen, HR-officer bij Boes Transport.

‘Live’ feedback van de chauffeurs

De chauffeurs zullen via een app op hun smartphone het systeem voeden met ‘live’ data. “Zo worden alle opdrachten in detail (met foto’s) en correct opgevolgd en blijft alle informatie over een transport in zijn geheel bewaard. Belangrijk is dat we door de feedback van chauffeurs snel kunnen anticiperen op files of andere situaties en zo bijna over real time ‘lead-times’ beschikken,” aldus Karen Princen.

De impact op het administratieve werk is eveneens aanzienlijk. Enkel voor de vrachtbrieven (CMR) blijft er een stuk papieren administratie nodig omdat de autoriteiten niet even snel digitaliseren.